בעבר מדורי הכלכלה ערכו סקירה כמה מוציאה כל חברה על פרסום בעיתונות, רדיו ובטלוויזיה, בשנים האחרונות לסקירה זו צורף כלי נוסף, האינטרנט. גם חברות גדולות אשר מוכרות לכל אחד ונחשבות שמרניות מעצם טבען, מכירות היום בכוח של האינטרנט ושל הפרסום בו.
פרסום באינטרנט הוא פרסום אפקטיבי לא פחות מפרסום בטלוויזיה או בעיתונות, למעשה ככל שגדלה החשיפה של גולשים ברשת, כך האפקטיביות של הפרסום גדל על כן מותר להניח שבשנים הבאות האפקטיביות רק תגדל שכן החשיפה לרשת עולה, לא בפנים המדינות אלא באופן כלל עולמי.
כאן טמון ההבדל והיתרון של פרסום באינטרנט. אם פרסום בעיתון פונה רק לקהל המקומי (באמצעות מקומונים הוא פונה לציבור של ישוב, בעיתונים ארציים הוא פונה לכלל הציבור), ואם פרסום בטלוויזיה פונה שוב לקהל מקומי (ברשתות מקומיות) או לקהל רחב יותר ברשתות לאומיות, אזי שאינטרנט פונה לכלל האנשים הן במדינה והן מחוץ לגבולות המדינה. נכון שיש אתרים מקומיים בשפה המקומית, אך הם פונים גם לאזרחים של המדינה שיושבים במדינות אחרות. אתרים בינלאומיים, בעיקר אתרי חדשות, אירועים, מוזיקה, ידע והשכלה, רפואה, ספורט, עסקים ועוד, פונים לקהל בינלאומי מכאן שהפרסומות יפנו גם לקהל בינלאומי.
כאן טמונה יתרונן של חברות בינלאומיות גדולות, שכן חברות אלו לא רק שיש להן אפשרות לפרסם באתרים בינלאומיים בצורות שונות מבחינה כלכלית אלא לפרסום שלהן יהיה משמעות, שכן גולשים באירופה וגולשים באפריקה מכירות אותה, לכן הפרסום יהיה משמעותי ואפקטיבי, זאת להבדיל מבעלי מקצוע מקומיים, שפרסום באתרים בינלאומיים לא ממש יועיל להם.
אם זאת, כיום באתרי אינטרנט שונים ניתן למצוא פרסום לבעלי מקצוע מקומיים גם באתרים שלא בהכרח עונים להגדרה המתאימה להם. גוגל יצרה מנגנון במהלכו כל פעם שאנחנו נכסים לאתר מסוים, אנחנו נחשפים לפרסום של בעלי מקצוע מקומיים שדומים למהותו של האתר. כך למשל אם אנחנו נכנסים לאתר בריאות בינלאומי אנחנו נחשפים לפרסומות של רופאים מקומיים . זאת בזמן שבמקום אחר נחשפים גולשים לרופאים מקומיים מארצם.
לסיכום, פרסום באינטרנט הופך אפקטיבי יותר ויותר ככל שהחשיפה גדלה ויש יותר הכרות והתחשבות באפיוני וצרכי הגולשים, כך הוא יהפוך אפקטיבי עוד יותר בעתיד.
אתר תגובות הוא מדריך עסקים שמביא לכם בנוסף למאגר עסקים מלא ומעודכן גם תגובות שכתבו גולשים על העסקים המופיעים בו.